Tablice oraz dostęp do nich (inwentarz gracza)
exercises: #js5-cw-tab-for.html
Zasoby lekcji
Ćwiczenie JS: tablice i iterowanie przez nie
Obsługa tablic, manipulacja zawartością tablic
Przygotowanie
- Otwórz poprzednio opracowywany skrypt obsługi Gry i Gracza
- Uzupełnij go o mechanizmy obsługi inwentarza / plecaka - tablice i warunki
- Mechanizmy inwentarza:
- [1.1] zwracanie liczby elementów w inwentarzu
- [1.2] zapisuj zasoby w tablicy na kolejnych pozycjach,
- [1.2] wprowadź zabezpieczenia, jak kontrolę kluczy/zawartości oraz Limit 5 sztuk w inwentarzu
- [1.3] pozbywa się elementu z tablicy zwracając jego wartość,
- [1.4] odczytuj zawartość tworząc listę,
- [1.5] Przygotuj mechanizm do testowania: testowa tablica z elementami oraz funkcja, która uzupełnia automatycznie tablice przy użyciu elementów z testowej tablicy
- Przetestuj opracowane mechanizmy