1.1 Dwie tablice współdzielące trzecią tablicę (referencja)
≫ var intro = ['Technologie Web','Standardy W3C','Podstawy HTML','Podstawy CSS'];
≫ var kursAplikacjiWww = [ intro, 'DOM','WebWorkers','WebSockets','Format JSON','Witryny w XML'];
≫ var kursWitrynWww = [ intro, 'Semantyka','Formularze','Animacje CSS','Responsywność','Widżety JavaScript'];
≫ console.log("Tematy kursu TAI: "+kursAplikacjiWww.join(', '));
≫ console.log("Tematy kursu WI: "+kursWitrynWww.join(', '));
≫ kursAplikacjiWww[0][0] = 'Podstawy sieci';
≫ console.log("Nowy temat to: "+kursWitrynWww[0][0]);
≫ console.log("Zmiana w podstawie: ");
≫ console.log("Tematy kursu TAI: "+kursAplikacjiWww.join(', '));
≫ console.log("Tematy kursu WI: "+kursWitrynWww.join(', '));
1.2 Dwie tablice posiadające własną kopię trzeciej tablicy
≫ var intro = ['Technologie Web','Standardy W3C','Podstawy HTML','Podstawy CSS'];
≫ var kursAplikacjiWww = [ intro.slice(), 'DOM','WebWorkers','WebSockets','Format JSON','Witryny w XML'];
≫ var kursWitrynWww = [ intro.slice(), 'Semantyka','Formularze','Animacje CSS','Responsywność','Widżety JavaScript'];
≫ console.log("Tematy kursu TAI: "+kursAplikacjiWww.join(', '));
≫ console.log("Tematy kursu WI: "+kursWitrynWww.join(', '));
≫ kursAplikacjiWww[0][0] = 'Podstawy sieci';
≫ console.log("Nowy temat to: "+kursAplikacjiWww[0][0]);
≫ console.log("Zmiana dla kursu WI: ");
≫ console.log("Tematy kursu TAI: "+kursAplikacjiWww.join(', '));
≫ console.log("Tematy kursu WI: "+kursWitrynWww.join(', '));
≫ console.log("Tematy wspólne: "+intro.join(', '));
1.3 Prosta kolejka FIFO oraz FILO
var fifoQue = ['B51','B52','B53','B54','B55'];
var filoQue = ['bułka','masło','ser','szynka','pomidor'];
var put = function(que,item){ (que=='fifo') ? fifoQue[fifoQue.length]=item : filoQue[fifoQue.length]=item; }
var get = function(que){ return (que=='fifo') ? fifoQue.shift() : filoQue.pop();}
var fifoStack = function(){
console.log('Kolejka FIFO: pierwsze weszło pierwsze wyszło');
var c = fifoQue.length-1;
for( let i=c; i>=0; i--){
var comment = (i==0 || i==c) ? (i===0?' //Pierwszy':' //Ostatni') : '';
console.log('#'+i+' '+fifoQue[i]+comment);
}
}
var filoStack = function(){
console.log('Kolejka FILO: pierwsze weszło ostatnie wyszło');
var c = filoQue.length-1;
for( let i=c; i>=0; i--){
var comment = (i==0 || i==c) ? (i===0?' //Spód':' //Wierzch') : '';
console.log('#'+i+' '+filoQue[i]+comment);
}
}
1.4 Pilot TV
let kanal = 0;
let lista = ['TVP1','TVP2','TVPi$','TV4','Polsat','TVN','TVN 7','kanał 8','Ale Kino','STOPklatka'];
let prev = function(){
console.log('Zamień ten wiersz, na warunek SHORT-IF, który sprawdzi, czy kanał jest 1-szy na liście,...');
console.log(' i jeżeli tak, to przechodzi na ostatni kanał listy, jeżeli nie to zmniejsza kanał o 1');
display();
}
let next = function(){
console.log('Zamień ten wiersz, na warunek SHORT-IF, który sprawdzi, czy kanał jest Ostatni na liście,...');
console.log(' i jeżeli tak, to przechodzi na pierwszy kanał listy, jeżeli nie to zwiększa kanał o 1');
display();
}
let display = function(){
let stacja = lista[kanal];
console.log( parseInt(kanal+1)+' '+stacja);
}
1.4 Pilot TV
var pilot = {
kanal: 0,
lista: ['TVP1','TVP2','TVPi$','TV4','Polsat','TVN','TVN 7','kanał 8','Ale Kino','STOPklatka'],
prev: function(){
console.log('Zamień ten wiersz, na warunek SHORT-IF, który sprawdzi, czy kanał jest 1-szy na liście,...');
console.log(' i jeżeli tak, to przechodzi na ostatni kanał listy, jeżeli nie to zmniejsza kanał o 1');
pilot.display();
},
next: function(){
console.log('Zamień ten wiersz, na warunek SHORT-IF, który sprawdzi, czy kanał jest Ostatni na liście,...');
console.log(' i jeżeli tak, to przechodzi na pierwszy kanał listy, jeżeli nie to zwiększa kanał o 1');
pilot.display();
},
display: function(){
let stacja = pilot.lista[pilot.kanal];
console.log( parseInt(pilot.kanal+1)+' '+stacja);
}
}
1.5 Użytkownik i punkty w grze. Zapisz jako: player-KLASA-NAZWISKO.js
let playerName = null;
let playerPoints = 0;
let inventory = null;
let gameStarted = false;
let gamePaused = false;
function setPlayerName( value ){
console.log('Ustaw nazwę gracza');
if( value!==null ){
playerName = value;
return true;
} else
return false;
}
function getPlayerName(){
console.log('Player name is: '+playerName);
return playerName;
}
function addPoints( value=0 ){
playerPoints = parseInt(playerPoints)+parseInt(value);
}
function subtractPoints( value=0 ){
playerPoints = parseInt(playerPoints)-parseInt(value);
}
function getPoints(){
return parseInt(playerPoints)
}
function startGame(){
playerPoints = 0;
gameStarted = true;
getPlayerName();
getPoints();
}
function pauseGame(){
gamePaused = !gamePaused;
console.log('Stan pauzowania gry: '+gamePaused);
}
function isPaused(){
return gamePaused;
}
function setInventory( key, item, count=1 ){
if( count===1 ){
// dodaj 1 element do inventory
console.log('Dodano element: '+item+' pod adresem: '+key);
} else {
for( let i=0; i<count; i++ ){
// dodaj element do inventory
console.log('Dodano element: '+item+' pod adresem: '+key);
}
}
}
function getInventory(){
console.log('Zawartość wyposażenia: '+inventory);
return inventory;
}