2024-07-04 21:09:54
  • Hello!
  • Whats ya doin?
  • ByeBye

[&]

18.217.76.105

Przygotowanie skryptu Player wraz z załączeniem go do dokumentu

exercises: #js4-cw1-fn-player.html

Mini-warsztat JS: pierwszy skrypt

Tworzenie nowego pliku z kodem JavaScript oraz załączenie go do dokumnetu HTML

Przygotowanie

  1. Utwórz nowy plik skryptu JavaScript
  2. Przygotuj kod skryptu wykonujący określone działania (opisane w poniższych krokach)
  3. Załącz utworzony plik JavaScript odpowiednim znacznikiem do nowego, pustego dokumentu HTML
  4. Na koniec otwórz narzędzia deweloperskie przegladarki oraz wywołaj każdą metodę, by zobaczyć efekt
  5. Wykonane zadanie (napisany kod JS wraz z kodem HTML załączajacym plik JS) prześlij na pocztę e-mail prowadzącego
1.1Opis do przygotowania skryptu
Zadeklaruj 5 zmiennych globalnych z domyślnymi wartościami:
+ nazwa gracza z wartością null
+ punkty gracza z wartością 0
+ inwentarz z wartością null
+ gra wystartowana z wartością false
+ gra wstrzymana z wartością false

Przygotuj funkcje dla każdej zmiennej, które odczytują lub ustawiają wskazane wartości (dla każdej funkcji dodaj console.log() z komunikatem debugującym):

() metoda ustawiająca nazwę gracza, przyjmuje wartość
   należy sprawdzić, czy nie podano pustej wartości
   jeżeli podano wartość, to zapisać do zmiennej globalnej nazwy gracza
   na koniec należy zwrócić prawdę lub fałsz co do wykonanej operacji

() metoda pobierająca nazwę gracza ze zmiennej globalnej i zwracająca ją

() metoda dodająca wskazaną ilość punktów do zmiennej punkty gracza, argument musi posiadać domyślną wartość 0
   należy sparsować każdą wartość (obecne punkty oraz dodawane) jako INT, dodać i zapisać do globalnej zmiennej

() metoda odejmująca wskazaną ilość punktów do zmiennej punkty gracza, argument musi posiadać domyślną wartość 0
   należy sparsować każdą wartość (obecne punkty oraz dodawane) jako INT, odjąć i zapisać do globalnej zmiennej

() metoda odczytująca ilość punktów gracza, wartość należy zwrócić jako wartość typu INT

() metoda odpowiedzialna za wystartowanie gry
   ustawia wartości zmiennych z pominięciem metod; zmienna ilości punktów z wartością 0 oraz zmienna rozpoczęcie gry z wartością true
   wywołuje ona inne metody takie jak odczyt liczby punktów gracza oraz jego imienia

() metoda odpowiedzialna za wstrzymanie oraz wznowienie gry,
   należy odczytać obecną wartość zmiennej gra wstrzymana oraz zanegować jej wartość odpowiednim operandem
   gdy otrzymamy nową wartość, należy ją zapisać do zmiennej gra wsztrzymana

() metoda zwracająca stan gry (czy jest ona wstrzymana)

() metoda ustawiająca zawartość inwentarza z 3 argumentami: klucz, przedmiot, ilość z domyślną wartością 1
   w ciele metody należy sprawdzić jaką ilość elementów przekazujemy w argumencie
   jeżeli 1 przedmiot (sprawdzić czy wartość i TYP się zgadza), to dodać (wykonać console.log() z informacją o kluczu i przedmiocie )
   jeżeli więcej niż 1 element, to wykonać pętlę z dodawaniem elementów (wykonać console.log() z informacją o kluczu i przedmiocie )

() metoda zwracająca posiadany inwentarz (na razie tylko zwrócić wartość zmiennej inwentarz wraz z console.log() )

Podsumowanie

  1. Jakie rodzaje zmiennych posiada JavaScript? Jak na zmienną wpływa redeklarowanie tej zmiennej, a jak przypisanie nowej wartości dla poszczególnych rodzajów zmiennych? Jak określić zasięg zmiennej?
  2. W jaki sposób określany jest typ zmiennej? Jak można sprawdzić typ zmiennej? Czy typ wartości można zmienić, jeżeli tak, to jak?
  3. Jak można zadeklarować metodę? Czy argumenty metody mogą przyjować domyślne wartości, z jakim skutkiem? Czy funkcja zawsze zwraca wynik?