2024-09-28 17:24:17
  • Hello!
  • Whats ya doin?
  • ByeBye

[&]

3.14.144.229

Canvas - płótno do renderowania grafiki

exercises: #30-canvas.html

CANVAS

Płótno do renderowania grafiki

Przygotowanie

  1. Zapoznać się z dołączonymi materiałami, w tym ze wskazaną dokumentacją

  2. Utworzyć katalog do pracy 30-canvas

  3. Pobrać do katalogu i zastosować w zadaniu dowolny obraz

1 Wstęp

Funkcje dostępne w obiekcie canvas

Nazwa funkcji / właściwości Zastosowanie
fillStyle
strokeStyle
fillRect()
strokeRect()
clearRect()
arc()
arcTo()
elippsis()
beginPath()
moveTo()
lineTo()
stroke()
closePath()
2 Rysowanie

Stosując dokumentację Canvas API przygotuj skrypt, którego zadaniem będzie wyrenderowanie Szachownicy o rozmiarze 3x3 oraz użycie naprzemiennych kolorów dla pól (czarny i żółty).

Wyrenderowana grafika: podział na 2 kolumny, w prawej umieszczony obraz, w lewej zbudowana z funkcji szachownica

Następnie:

  • wybierz dwa pola oraz wstaw do nich znaki: kółko ( O ) oraz krzyżyk ( X ),

  • wstaw obraz do obszaru płótna, np. ten: ikona domu jednorodzinnego

  • spraw, by obszar płótna był dopasowywany do rozmiaru okna (i zmieniał się wraz z nim),

  • napisz funkcję dodającą we wskazane kursorem miejsce dodatkowy znak.

3 Pobieranie

Rozbuduj zadanie o możliwość pobierania pliku graficznego złożonego z wyrenderowanej w znaczniku CANVAS zawartości.

  • Dodaj odnośnik A z właściwym dla pobierania atrybutem i treścią etykiety: Download IMG

  • Zaimplementuj w JavaScript funkcjonalność pobierania przy pomocy metody toDataURL() oraz modyfikacji atrybutu HREF

  • Po pobraniu obrazu i jego zapisaniu/wyświetleniu porównaj z oryginałem. Czego brakuje? Spróbuj zdiagnozować problem i znaleźć rozwiązanie.

Podsumowanie

  1. None or Empty