[&]
3.147.13.192
workshop: #js1-ws1-console.html
.
Pracując w konsoli deweloperskiej:
aby wyświetlić zmienną nie jest wymagane użycie instrukcji console.log()
console.log()
by przejść do nowego wiersza bez wykonywania kodu naciśnij przyciski: SHIFT oraz ENTER
SHIFT
ENTER
można przywołać poprzednio wykonywaną instrukcję przy użyciu strzałek klawiatury: ↑ oraz ↓ nawet po odświeżeniu strony
↑
↓
// ko.men=ta,rz jednoliniowy /* komentarz blokowy */ console.log('załadowanie dokumentu'); console.table('Hej! To ja, Twój skrypt'); console.warn('Uwaga'); console.error('Co TY robisz?!');
≫ var var1 = 'test'; ≫ var1; // w konsoli nie jest wymagane użycie console.log(); ≫ var var1 = 'nadpisz'; ≫ var1; ≫ var2; ≫ var var2 = var1; ≫ var2; ≫ let use = 'one time'; ≫ use; ≫ let use = 'second'; ≫ use = 'second'; ≫ v2; ≫ v2; // naciśnij przyciski: SHIFT oraz ENTER by przejść do nowego wiersza bez wykonywania kodu let v2 = 'fly'; ≫ v2; ≫ const pi = 3.14; pi ≫ pi = 9.81; ≫ const pi = 9.81; ≫ var grav = '9.81';
<html> <head> <meta charset="UTF-8" /> <title>JS-1 - warsztat #1</title> <script> </script> </head> <body> Strona TWOJE_NAZWISKO_IMIE_KLASA <script> </script> </body> </html>
<script> console.log('W tym wierszu można wstawiać instrukcje JS'); </script>
<script src="w_tym_pliku_umieść_instrukcje.js"></script>
Użyj szablonu dokumentu z punktu #4 i zapisz go jako plik pod nazwą js1-ws1.html
punktu #4
js1-ws1.html
Uzupełnij znacnziki SCRIPT kodem JavaScript z punktu #2 uwzględniając, że...
SCRIPT
punktu #2
... instrukcja *.log() zostanie umieszczona w części nagłówkowej dokumentu...
*.log()
... a pozostałe instrukcje console.*() zostaną umieszczone w części ciała strony.
console.*()
Kod z punktu #3 umieść w zewnętrznym pliku i załącz go przed zamknięciem znacznika BODY.
punktu #3
BODY
Napraw powstałe błędy wyświetlane w konsoli