2024-06-25 09:15:35
  • Hello!
  • Whats ya doin?
  • ByeBye

[&]

3.133.146.152

Projekt aplikacji Node.js

task: #13-game-proj.html

Przetwarzanie danych tekstowycho do struktury JSON

Jak z pliku tekstowego zrobić QUIZ / grę tRPG

Przygotowanie

  1. Uczeń posiada serwer Node.js
  2. Uczeń potrafi importować i używać zewnetrznych bibliotek
  3. Uczeń wie jak otworzyć plik i zapisać do niego informacje
1 Zapis danych do bazy z formularza

Dostosuj przykładowy formularz na potrzeby zadania

Nie odnaleziono pliku!

Odbierz z formularza dane i zapisz je w bazie danych.

Wybierz baze danych dla zadania: SQLite lub MySQL i przygotuj strukturę tabeli:

identyfikator Auto_incr.Nazwa graczaOsiągnięty poziomZebrane punkty

Wykonaj zadanie wg. wytycznych:

  • zbuduj strukturę danych dla tabeli
  • zbuduj formularz pasujący do struktury tabeli
  • odbierz dane z formularza
  • opracuj odpowiednie zapytania SQL do Zapisu w/w danych do BD
  • opracuj odpowiednie zapytania SQL do Odczytu w/w danych z BD
  • zbuduj tabelę wyników (tzw. Leader board) z zebranych wyników
2 Przykładowe dane

Plik CSV (wersja A)

"Punkty do zdobycia","Odpowiedź","Pytanie"
1,"const fs = require('plikjs')","Podaj polecenie do importu pliku/biblioteki o nazwie `fs` do zmiennej o tej samej nazwie"
2,"module.exports = {a:5,b:10,c:15}","Podaj kod pozwalający zwrócić tablicę dwóch elementów z pliku"
1,"fs.readFileSync('plik.txt','utf-8',function(err,cont){})","Podaj polecenie odczytania pliku `plik.txt` z wstrzymaniem programu do zakończenia odczytu"

Plik tekstowy (wersja B)

/* Stoisz na rozdrożu bez drogowskazu, gdzie idziesz?*/
{"a":"w lewo","b":"w prawo","c":"zawracam"}
/* Spotykasz na swojej drodze groźnego Ogra, co robisz?*/
{"a":"walczę","b":"próbuję go oczarować swoimi atrybutami","c":"uciekam"}
/* Znajdujesz na swojej drodze skrzynię, co robisz?*/
{"a":"otwieram","b":"zabieram ze sobą","c":"zostawiam"}
3 Wytyczne zadania
  • realizacja programu terminalowego lub webowego
  • odczytanie wybranego pliku tekstowego (w formacie CSV lub plik w własnej, oryginalnej strukturze do przetworzenia)
  • przetworzenie odczytanych z pliku danych do formatu obiektu JavaScript (JSON)
  • do zmiennej odbiektu danych, dla każdego wiersza należy dodać nową właściwość/klucz: pytanie użyte, oraz dobyte punkty
  • przetwarzanie gotowego obiektu JS: losowanie kolejności pytań i wyświetlanie pytania
  • odczytanie udzielonej odpowiedzi w polu tekstowym (A) lub zbudowanie wyboru możliwych odpowiedzi (B) i odczyt wybranej
  • użycie każdego pytania, aż do ich wyczerpania, a na końcu wyświetlenie zdobytych punktów
  • zapisanie zdobytych przez gracza punktów w pliku (tekstowym-same punkty lub jako obiekt JSON)
4 Kompletny projekt
  • połącz punkt 1 i 3 w komplementarne zadanie (formularz rozpoczecia gry, rozgrywka, podsumowanie-wyniki)
  • przygotowanie "instalatora" dla produktu (lub instrukcji uruchomieniowych)

Podsumowanie

  1. Wgranie zadania na własne Repozytorium typu GIT i dostarczenie prowadzącemu adres URL