Ćwiczenia CSS: Spite'y Koncepcja i stosowanie tła obrazkowego w technice zwajej Sprite'y. Przygotowanie Utwórz nowy arkusz CSS do zapisu klas sprite'ów /media/sprites/map-1.css z przeznaczeniem na konkretny plik graficznej textury. Użyj programu graficznego, który wyświetla w pikselach pozycję x, y kursora znajdującego się nad grafiką (np. GIMP, Paint) Przygotuj serię tzw. Sprite'ów zgodnie z listą kategorii z Listingu 1.2 Zbuduj mapę do gry wg. wzorca z Listingu 1.1 stosując utworzone klasy Sprite'ów bazując na strukturze kodu HTML z Listingu 1.3 Zapisz projekt mapy w dokumencie stworzonym na poprzednich zajęciach game.html w węźle #game stosując się do poleceń z Listingu 1.4. 1.1 Przykład mapy wygenerowanej z utworzonych sprite'ów 1.2 Kategorie i nazwy dla tworzonych sprite'ów Należy zastanowić się nad konwencją nazewniczą klas dla poszczególnych płytek Sprite'ów - NAZWA-NUMER: kolejna płytka na pozycji x,y (np. s-1-20), czy pełne nazwy kategorii (np. ulica-13) lub kategorie abc (np. a-15). a LUB str - ulice b LUB sdw - chodniki c LUB bld - budynki i LUB ind - instalacje przemysłowe n LUB nat - trawy i wody e LUB equ - ekwipunek v LUB veh - pojazdy z LUB sig - znaki .texture1 { height: ?px; width: ?px; } .texture1 div { /* klasa pojedynczego pliku złączonych tekstur */ background-image: url('full-texture-1.png'); display: inline-block; /* zostanie niedługo podmienione */ height: ?px; width: ?px; } .texture1 .sprite1 { /* pozycja obrazu tła: X oraz Y; */ background-position: -384px -128; } .texture1 .sprite2 { background-position: 0px -192px; } .r90 { /* klasa obrotu dla każdej płytki */ transform: rotate(90deg); } 1.3 Przykład implementacji projektu mapy Implementacja przykładowej mapy o rozmiarze 3x3 - składającej się z 3 wierszy płytek oraz 3 kolumn płytek. <div class="texture1"> <div class="str-10"></div><div class="str-11"></div><div class="str-12"></div> <div class="str-14"></div><div class="str-11"></div><div class="str-10"></div> <div class="str-14"></div><div class="str-11"></div><div class="str-10"></div> </div> render 1.4 Implementacja projektu mapy Odwzoruj mapę z Listingu 1.1 W węźle #game utwórz nowy węzeł div#gameMap i umieść w nim kod z płytkami Sprite'ów. Ułóż strukturę kodu HTML zaprezentowaną w Listingu 1.3 o rozmiarze 9 płytek szerokości oraz 6 płytek wysokości. W pliku arkusza ui.css dopisz brakujące selektory oraz reguły dla #gameMap tak by zbudowana mapa wyświetlała się we właściwym miejscu interfejsu gry, a pojedyncze płytki sprite'ów wyświetlały się jedna za drugą. Określ rozmiar kontenera mapy (9x6 płytek budowanej planszy) w pliku arkusza CSS map-1.css.